lørdag den 7. april 2012

Glimt fra strikkekurven

Jeg kan godt lide at få brugt mine garnrester. Denne gang er det sokkegarnet der er ryddet op i.
Mads Christensen inspirede sokker
Jeg håber, at det snart er slut med de hjemmestrikker sokker for denne sæson.

Jeg er startet på et nyt strikkeprojekt. Jeg må tilstå at jeg har købt garn til en bluse, i stedet for at bruge af det jeg har. Jeg havde ikke pink og lilla på lager - i hvert tilfælde ikke nok - som jeg gerne ville bruge til en bluse. Så det er med god samvittighed at jeg har købt garn. I Lotte Kjærs 2. strikkebog "strikværk" er jeg faldet for "galmandsværk". Blusen er strikke i ret og vrang med løbemasker.
Der skal strikkes to ens stykker. Det stykke strikker jeg i pink med lilla opslagskant. Det anden stykke strikker jeg med pink opslagskant og lilla. Garnet er meleret og er fra Geilsk.

Ingen kommentarer: