søndag den 28. februar 2021

Maskemarkører


Jeg bruger maskemarkører, når jeg strikker. De hjælper mig med at holde styr på mønstret, så jeg ikke skal tælle hele tiden. De kan også hjælpe med at holde styr på, når omgangen er strikket. Tit har jeg bare brugt en sikkerhedsnål. Har længe gået og tænkt på at jeg gerne ville lave mine egne. Jeg har fundet materialer frem til at lave maskemarkører. I gemmeren havde jeg perler, smykkewire og wireklemmer. Jeg har lavet 2 forskellige. Jeg har lavet dem så lange at markørerne kan komme på tykke strikkepinde.

Jeg har lavet en vejledning trin for trin og lav evt. dine egne maskemarkører.  

Du skal bruge:
1. Perler, wire, wireklemmer (diameter 2 mm), og 1 tang, som er rund i spidsen


2. Klip et stykke wire på ca. 15 cm. Læg wiren dobbelt og sæt en wireklemme på, derefter perler og slut med en wire.


3. Skub perlerne ned mod bunden - uden de falder af - klem wireklemmen fast i bunden, derefter den i toppen.


4. Klip til sidst enderne af - vær sikker på at der ikke sidder wire og stritter, så strikketøjet bliver ødelagt.

De færdige maskemarkører


Brug perlerne fra gamle halskæder, armbånd mm. Det er genbrug på en ny måde. Markørerne har ikke kostet mig noget at lave. Jeg har brugt, hvad jeg havde i gemmeren. Jeg tror også, du har noget i gemmerne, som kan bruge til at lave maskemarkører. Lav nogle til dig selv, men lav også nogle ekstra, som kan gives til en strikkeglad person. 

God fornøjelse

Ingen kommentarer: