fredag den 26. februar 2021

Stilhed

Her er stille. Der sker ikke det helt store i mit liv lige nu. Sådan ser det nok også ud hos dig. Lock-down levner ikke meget plads til fest og farver. Jeg tør ikke tage chancen, så jeg hænger på et øjeblik endnu. Pandemien skal ikke få mig ned med nakken, så jeg holder ud og hænger i. Det skal nok blive godt 😀om et par måneder, når vi alle er blevet vaccineret.

Jeg glæder mig over at dagene bliver længere og længere - i dag er dagen tiltaget med ca. 3½ timer. Om morgenen er det lyst, når jeg vågner og om eftermiddagen er det lyst længere. Det giver mere energi til at få lavet noget både uden- og indendørs.

Hverdagsglæde er de små ting og husk at få øje på dem. De er der hver dag.




Hjemmelivet har indtil nu været ok, men det begynder at rykke i mig. Jeg vil gerne snart til at undervise. Har lige fået en mail med at alt undervisning endnu engang er udskudt. Denne gang til d. 6 april. Jeg forsøger at dele dagen op. Ting, jeg skal gøre f. eks. 1 times husarbejde, lidt oprydning, sortere til genbrug mm., den daglige gåtur, og selvfølgelig mit håndarbejde.

Når alting er anderledes og mærkeligt. Så er det fantastisk at have en hobby, der giver mig glæde og begejstring. Jeg har gang i flere ting, som skal gøres færdige:

Broderi

Inspiration Karen Marie Dehn #broderethåb

Inspiration Dorte Erichsen #fællesferiebroderi

Strik. Jeg er ved at lægge sidste hånd på min trøje af Helga Isager. Jeg skal i gang med at lukke kanten forneden af. Jeg vil prøve at gøre det med Italiensk aflukning, men jeg skal lige lære det først😉.

Jeg holder ud. Det bliver godt igen😀.






Ingen kommentarer: