onsdag den 2. marts 2011

Udfordring 1

De første lektioner med "lav dit eget slik" er forløbet godt. Jeg har valgt at lave brændte mandler og mintpastiller. Opskrifter blev afprøvet i aftes i mit eget køkken. Hvilken duft, der var i hele huset.
Mintpastiller: Min erfaring er, at de skal "tørre" i ca. 24 timer for at blive hårde inden chokoladen kommes på. Stil dem gerne køligt. Mine er lidt ligesom kyskager med mintsmag.
Brændte mandler: Hav tålmodighed, når vandet skal fordampe.
Opskrifter er fra Pia Krøyer: Guf for små og store slikmunde. Jeg kan godt lide, at jeg ikke skal i 10 butikker for at købe ingredienser. Jeg kunne købe det hele i Brugsen og pebermynteolien havde skolen.
Det var ikke så svært, som jeg havde troet. Næste gang har jeg lovet at vi skal lave flødeboller, så det skal afprøves i weekenden.
PS. I Dansk Husflids blad (udgave 1, 2011) er der en artikel om broderi. Jeg er omtalt med tekst og billeder af nogle af mine broderier.

Revideret d. 4. marts 2011

Ingen kommentarer: