tirsdag den 22. marts 2011

Broderede bogstaver

Sting fra venstre 1. rk: bagsting, risting, tungesting syet som net (Falstersyning).
2. rk: franske knuder, fladsyning med korte og lange sting, kontursting.
3. rk.: fladsyning, heksesting, speckling
På et sykke genbrugshør har jeg lavet små felter i stoftryk i en rødlige nuancer. Jeg har spændt stoffet op på en plade og sat tapestykker på, så de danner 9 felter på ca. 6 x 6 cm. Tryk felterne med et stykke skumgummi, så de står klart på stoffet. Jeg har brugt Palett til stoftrykket, da de er lette at arbejde med. De fåes i Panduro.Det sidste felt har jeg ikke lavet stoftryk i.
Jeg har selv skrevet bogstaverne, så de passer til felterne. Jeg har overført bogstaverne med en forsvindingstusch. Den opløses i vand. Nemt, ik'.
Jeg har broderet alle bogstaverne med forskellige sting og det har været i en lille udfordring at finde nogle sting, som jeg syntes kunne bruges. Jeg har fundet inspiration i mine gamle broderiprøver fra Skals Håndarbejdssskole - så noget kan de bruges til og ikke bare stå og samle støv.

Ingen kommentarer: