søndag den 20. juni 2010

Mit Paradis

Mit paradis er min pavillon. Desværre er det for koldt - endnu - om natten til at tomater, peber og agurkerne vil gro. Det går meget laaangsomt. Ananaskirsebærrerne er lige kommet op af jorden og det er ca. 3 uger siden jeg såede dem. Chilien står med et par frugter, som er klar til at spise.

Jeg dyrker også basilikum i krukker. Jeg har læst, at det skulle være med til at der ikke kom utøj i peberfrugterne og agurkerne. Nu får vi se.

Solen er hård ved hynderne i pavillonen, så jeg synes der skulle nogle nye til.

Jeg har brugt patchwork og applikation. I 80'erne syede jeg meget applikation på maskine, men idag har jeg prøvet at sy det på med risting i hånden. Jeg vil give det et mere modernet udtryk. Jeg har brugt 2 tråde amagergarn og en synål med spids. Fuglesilhuetten har jeg selv designet. I en fuglebog fandt jeg en blåmejse og tegnede den op på madpapir. Tegnede hele motivet op på papir og det blev lagt i kopimaskinen for at blive forstørret. Jeg har brugt hifax, da det er dobbeltklæbende og skal stryges på. Jeg håber også, at det er med til at forstærke kanterne på motivet.

Ingen kommentarer: