onsdag den 30. juni 2010

Glimt fra uge 25

Sct Hansaften fejrede vi i Agger. Roklubben havde som sædvanlig lavet et kæmpe bål. Der var selvfølgelig en båltaler og vi sang "Midsommer visen". Vi kan godt lide at komme til Nr. Vorupør og kigge på stranden. Vi var heldige, da der kom en fiskekutter ind med fisk. Leo var hurtig til at komme i snak med fiskeren.


Ved havnen i Agger er der lavet et skur, hvor man kan stå og ordne fisk. Der er bord og vand til rådighed. Dejligt, for så er jeg fri for svinderiet i mit lille køkken i lejligheden. Leo lavede filetter af rødspætterne.

Nu er det blevet lidt varmere både om natten og dagen. Jeg har høstet 2 skoleagurker. De er dejlige sprøde og saftige.

Der er også kommet godt gang i jordbærerne. Har spist de føste 20 stykker. Jeg tror, at jeg idag kan høste det første kg jordbær enten til fryseren eller til rumtopf eller til at spise.
Rumtopf er en tysk ret, hvor bær og frugter bliver konserveret. Efterhånden som de bliver modne putter jeg dem i et stor glas med låg sammen med sukker og rom. Jeg fortsætter med at fylde på (bær, rom, sukker) hele sommeren igennem. Jeg opbevarer glasset i køleskabet og skal helst stå 3 måneder efter de sidste bær er puttet på. Jeg bruger det som tilbehør til desserter og drikker rommen tilsidst.

Ingen kommentarer: