tirsdag den 15. juni 2010

Husflidsdag i Den Fynske Landsby - kalligrafi


Sidste søndag deltog jeg i husflidsdag i Den Fynske Landsby. Da jeg kom modtog denne smukke hane mig.

Jeg skulle sidde i Præstegårdens Forvalterbolig og skrive kalligrafi. Vejret var godt og mange kom forbi for at sludre lidt. Flere ville gerne lære at skrive kalligrafi på deres hjemmelavet kort. Til orintering afholder jeg kalligrafikursus lørdag d. 6 november 2010 under AOF Sydfyn.


Her er resultatet af det layout jeg sad og skrev på. Muligvis skal det være et mere stramt layout, som det kalder på. Det kan også være at jeg skal prøve at skrive det med uncial. Jeg synes, det er en sjovt at tal og stavemåde kan passe sammen (2=to, 3=tre, osv.). Jeg har tænkt mig at det skulle være på et lykønskningskort i A5-størrelse.

Ingen kommentarer: