torsdag den 12. september 2019

Naturens spisekammer

Jeg har plukket en masse brombær i skovbrynet og i vores have. En del er blevet brugt til tærte, nogle er kommet i fryseren.



Jeg har også prøvet at lave brombærvineddike. Det har en meget flot farve.

Jeg har skyllet 400 g brombær og hældt 3/4 l hvidvinseddike over. Blandingen lod jeg stå på køkkenbordet i  2-3 dage. Siede brombærerne fra og eddiken kom i en gryde. Tilsætte 100 g sukker. Lod blandingen koge svagt i ca. 10 minutter. Rør i blandingen af og til. Til sidst siede jeg blandingen igennem et kaffefilter. Jeg har hældt blandingen på skoldede flasker.

Eddiken er god til dressinger sammen med olie, salt og peber. Kan også bruges som pandeafkog af fjerkræ og svinekød til sauce.

Der er flere brombær, så jeg må ud at plukke flere de næste dage.

Ingen kommentarer: