torsdag den 5. september 2019

Boganmeldelse

Jeg går tit på biblioteket for at finde håndarbejdsbøger. Jeg låner dem med hjem og finder så ud af om jeg skal købe bogen.
Jeg har lånt Arne og Carlos: Fugle farverige og fantasifulde

Jeg kan godt lide fugle, og kigger meget på dem i min haven. De kommer om vinteren for at blive fodret med brød, korn mm. Så det var oplagt at låne bogen. Der er en god beskrivelser af - både i ord og diagram - hvordan en fugl skal strikkes. Alt er godt beskrevet ligefra det hæklede næb til stativ til benene. Der er mange forskellige arter, både dem som ligner de rigtige fugle og fantasi fugle. Der er også mange gode forslag til hvordan fuglene kan bruges til at dekorere en tehætte eller en nålepude. En bog jeg godt kunne bruge i min samling af strikkebøger.

Efter grundopskriften har jeg strikket en fantasifugl i en rest farveskifte strømpegarn og på strømpepinde 2½. Den var hurtigt strikket. På en aften kan der strikkes en del.
Forfra:
Næbbet er hæklet og øjnene er broderet med franske knuder.

Fra siden:

Jeg har bl.a. planlagt at strikke en flagspætte. Mere herom senere.

Ingen kommentarer: