søndag den 15. september 2019

En dag ved symaskinen

Jeg har lovet min kusinen at tage af længden på 6 t-shirt for hende. Det har jeg gjort i dag. Undskyld, men teknikken driller.


Jeg gjorde:
1. Vender vrangen ud på t-shirten og stryger sømrummet

2. Jeg bruger en tvillingnål med mellemrummet på 4 mm og beregnet til stræk stof. En ekstra spole til tråd, da der skal bruges 2 tråde af samme farve i tvillingnålen. 

3. Tjek at din symaskine kan bruges med 2 tråde. Jeg skal sætte en ekstra pind på (den sorte m. rød filt). Tråder maskinen med de 2 tråde og jeg skal huske at trykket på en knap, når jeg syr med tvillingnål.
4. På min symaskine har jeg nogle streger, som jeg bruger for at sy lige.

5. Sy fra retten med 2 cm ned til den nederst kant. Lad symaskinen gøre arbejdet, IKKE noget med at trække i stoffet. Det bliver ikke pænt.

6. Efter jeg har syet hele vejen rundt klipper jeg det overskydende stof væk. Pas på ikke at klippe i selve T-shirten.



Den færdige kant - set fra retten.

Ingen kommentarer: