mandag den 10. juni 2013

Pude i garnrester

Jeg har strikket endnu en pude i garnrester. Også denne gang har jeg brugt Geilsk og Marianne Isagers Tvinni. Jeg har strikket på p. 3½. Teknikken jeg har brugt er "dominostrik". Jeg har brugt en pude på 40 x 40 cm.
Fremgangsmåde:
Slå 159 m op.
1. p. (vrang): Strik p r.
2. p. (ret): skift farve, strik 78 r, 1 ret løs af, 2 r sm, træk den løse m over, 78 r
3. p. (vrang): strik p r.
4. p. (ret): skift farve, strik r til de 3 midterste m, 1 ret løs af, 2 r sm, træk den løse m over, strik r pinden ud
5. p. (vrang): strik p r.
Gent 4. og 5. p med 2 færre m efter hver p på retsiden.
Når der er 3 m tilbage, strik som følgende:
Næste p. (vrang): 3 ret
Næste p. (ret): 1 ret løs af, 2 r sm, træk den løse m over.
Bryd garnet.
Den ene side er stribet. Når der er 28 m tilbage skiftede jeg til grøn.
Den anden side er strikket som jeg havde garn til. 40 p mørk pink,  62 p  pink (Marianne Isager),  10 p orange, 36 p grøn,  16 p pink.

Ingen kommentarer: