fredag den 16. januar 2015

Tanker omkring...

mine design:

  • Design er for mig at få materialer, farver, mønster og facon til at gå op i en højere enhed.
  • Broderi, strik og re-design giver mig udfordring, afslapning og underholdning.
  • Småting, som gør mine kreationer færdige er en lækker struktur, en lille fiks deltalje eller en fin knap.
  • I re-design og strik skal der være en god og enkelt pasform.


Hvad gør en prøve brugbar for mig:

  • det har jeg vist ikke prøvet før!
  • et mønster
  • en aflukning
  • en teknik
Mine design udspringer tit i et behov jeg selv har. En bluse jeg har lyst til at tage på, et boligtekstil, som passer ind i mit hjem. Det afgørende for mine design er, at det er noget som jeg vil bruge og får brugt. Jeg prøver det af, for at se om det virker. Hvis ikke, må det laves om.
Min morfars rokkestol, som jeg har ombetrukket. Der er broderet en tynd stribe i pink mellem 2 striber i venstre side.

Ingen kommentarer: