fredag den 9. august 2013

En masse fennikler

I min køkkenhave har jeg en masse fennikler og de er ved at gå i stok. Hvad skal jeg bruge dem til? Jeg bruger dem til bl.a. osso buco. Jeg har set en opskrift på internettet, hvor de sylter den. Det skulle prøves, men desværre står der at den kun kan holde i 8 dage. Jeg vil gerne have noget mere langtidsholdbart. Så jeg leder videre i diverse bøger og nettet.
Jeg gjorde følgende:
2 fennikler - rengjorte
1 spsk fintreven ingefær
reven citronskal af 1 økologisk citron
4 kviste rosmarin
1 dl æbleeddike
4 dl vand
6 spsk honning

Skær fenniklerne så tyndt som du kan og pyt dem i et glas. Tilsæt rosmarin og citronskal. I en gryde koges eddike, vand og honning op. Hæld blanding over fennikelen. Skal trække mindst 1 time, gerne i køleskabet.

Jeg serverede det til mine fiskefrikaller i aftes og vi synes det smagte godt.

Ingen kommentarer: