onsdag den 17. august 2022

Jeg er her endnu

Jeg har forsømt bloggen i den sidste tid. Det beklager jeg meget 😟. Jeg har fået ny telefon og overførslen af billeder fra telefon til computer har givet nogle udfordringer. Jeg har nu fundet ud af det og det kører.

Jeg har lavet en del håndarbejde, som vil blive delt i den næste tid. Jeg vil starte med et strikket håndklæde. Jeg havde ca. 5 nøgler bomuldsgarn (Natura XL fra DMC) tilbage fra en hæklet taske, som jeg lavede tilbage i december 2018. Dem ville jeg gerne have brugt, for at få ryddet ud i mine garnrester.

Strikket håndklæde


Færdig mål: 50 x 70 cm
Pinde nr. 7
Strikkefasthed: 13 masker på 10 cm
Materialer: 4 nøgler Natura XL fra DMC á 100 g
Mønster - ulige antal masker:
Pind 1 (vrang): vrang
Pind 2: ret
Pind 3: *1 ret, tag 1 vrang maske af med garnet foran masken* gentag pinden ud, slut med 1 ret
Pind 4: *1 ret, tag 1 vrang maske af med garnet bag masken* gentag pinden ud, slut med 1 ret

Slå 65 m op. Gentag pind 1-4 til arbejdet måler 70 cm fra opslagskanten og slutter med pind 3.

Luk af fra retten med 1 ret, *1 ret, løft første maske over, 1 vrang, løft første maske over*, gentag fra * til de 2 sidste masker, strik 2 ret og lad de 3 masker stå på højre pind til strop. 
Strik stroppen med de 3 masker som  I-cord 8 cm. Luk af. Sy stroppen på håndklædet og hæft enderne.


Ingen kommentarer: