søndag den 5. december 2021

Mit juleværksted 2021

Julepynt er ikke altid røde kravlenisser og bukke af halm. Der findes masser af anderledes julepynt når der skal pyntes op.

For mig er julefarver:
rød
grøn
lilla
- og lidt hvidt

Jeg holder meget af at lave mit eget julepynt og gerne ud af det jeg har i mine skuffer, kasser, reoler mm.


Jeg har strikket juletræerne i garnrester, som passer til pinde nr. 3½. Jeg har slået 8 masker op og strikket rib (1 ret, 1 vrang) ca. 30 cm. Foldet træet så det passer med en "3-kant" og sætte knappenåle i folderne.


På en dobbelt tråd har jeg sat en træperle, fundet midten på den nederste del af træet, trukket nålen igennem og sat endnu en perle på, fundet midten på det næste trin af træet, trukket nålen igennem. Forsæt skiftevis med perle og strik til træet har fået den ønskede form.

Træerne hænger nu flot i vinduet.


Jeg har set nogle lignede hos Sandemann. Hun har lavet dem til strikkemaskine med grovstrikker.

Ingen kommentarer: