mandag den 27. december 2021

Strik og atter strik

Jeg har fået strikket et par halvhandsker til mit So Ho Bandana. Jeg bruger halvhandsker når jeg bl.a. køre bil, da jeg altid fryser om mine fingre.


Halvhandskerne er lette at strikke. Jeg har brugt Cashmere Lace fra Pascuali farve nr. 24 Rost. Jeg startet med midlertidig opslag og slog 48 masker op på pinde nr. 3. Strikkede glat (ret) 14 cm. 

Til tommeltotten lukkes 14 masker af på følgende måde: 1 ret, sæt masken tilbage på venstre pind, strik 2 masker drejet ret sammen, sæt masken tilbage på venstre pind, strik 2 masker drejet ret sammen fortsæt til der er lukket 14 masker af. Strik omgangen rundt og slå 14 masker op over de lukkede masker. Strik 6 cm glat (ret). 

Slå 3 nye masker op og strik en I-cord kant rundt.

Pil den midlertidig opslag op og sæt maskerne på rundpind/strømpepind. Slå 3 nye masker op og strik en I-cord kant rundt. Find evt. på nettet hvordan en I-cordkant strikkes.


Jeg har nu et dejligt sæt, som holder mig varm i vinterkulden.

Ingen kommentarer: