søndag den 21. november 2021

Min strikkeverden

Der bliver udgivet mange strikkebøger. Som regel plejer jeg at låne dem på biblioteket for at se om bogen fanger min interesse før jeg køber den. Jeg kunne dog ikke vente på, at det blev min tur til at låne Lærke Bagger: Strik på biblioteket. Den måtte jeg eje😀.


Jeg har strikket en taske/pung efter hendes principper med at binde knuder ved farveskift.
Forsiden

Vrangen

Jeg har strikket et langt stykke. Foldet det på midten og hæklet siderne sammen. Jeg har syet hjørner, ca. 4 cm i bunden så tasken for lidt form.

Jeg har monteret den med foer. Lynlåsen er syet på foeret og syet på i hånden.


Jeg er både og til at binde knuder i mit strik i stedet for at hæfte enderne. Til nogle ting vil jeg binde knuder, som eks. taske, pude og til andre vil jeg hæfte enderne enten med nål eller strikkehæfte.

Binder du knuder i dit strik?

Ingen kommentarer: