mandag den 1. november 2021

Jenne gur sager

fra Jegindø Strikkefestival.


 Jeg besøgte festivalen i weekenden. Det er en lille strikkefestival på Jegindø, som ligger nord for Struer i Limfjorden. Der var selvfølge en masse boder og strikkeworkshop. Desværre vandt jeg ikke noget på indgangsbilletten.

Jeg sad mest i cafeen, hvor jeg hyggede mig med min kusine, Anne, Bente og en masse andre gæster. Jeg fik næsten strikket en hue. For 2 år siden fik jeg en adventskalender fra Tøndering strik. Der var opskrift på Åses hue (designet af Åse Lund Jensen). Den er stikket i Alpaca 3 (50 % Alpaca, 50 % uld) farve nr. 33 fra Isager Garn og på pinde nr. 6. Den er dejlig blød og lækker. Mangler kun at hæfte enderne og et lille bad.

I en af boderne (Dansk Mohair) købte jeg garn til en vest, muligvis en bluse. Jeg har lige et par strikkeprojekter som skal gøres færdig inden jeg går i gang. Garnet er bare så lækkert.


Jeg faldt også for en en uro i glas fra Jane Bundgaard. Den skal pynte i Driverhuset ved sommerhuset.

Jeg købte også en orange knap og maskerholder wire til tykke strikkepinde. Knappen skal bruges til at lukke min plaidjakke. Den vender jeg tilbage til. Så alt i alt en god dag.


Ingen kommentarer: