søndag den 5. august 2018

Håndarbejdsfestival Midtfyn

Søndag d. 9 september 2018 er Håndarbejdsfestival MidtfynDer er en bedste klude-lap-konkurrance. 

På hjemmesiden står: "Deltag i vores kludelap-konkurrence:
Medbring dit bud på den smukkeste, farverigeste, lækre, nuttede, aparte eller bare den sjoveste "klude-lap" på HÅNDARBEJDS-FESTIVAL midtfyn. Vi lader det være op til deltagerne at vælge den som de bedst kan lide og belønner vinderen med en fin præmie. "Klude-lappen" kan være en grydelap, karklud, vaskeklud, nusseklud, sofastykke, pudebetræk, miniophæng eller... - hvad du nu kan finde på. Den kan være lavet af stof, strikket, hæklet, broderet, kniplet, lavet af cykelslanger, flettet i papir... Den skal blot opfylde to kriterier: Den måler mindst 20 cm og max 40 cm og det vigtigste 
- Du skal have lavet den selv! det er ren "show off" af dine evner ud i håndarbejde!
Klude-lapperne hænges op på en tørresnor med en eller to klemmer til offentlig beskuelse på dagen. Der er afstemning til kl. 15 og vinderen udråbes kl.16 inden vi går hjem."


Jeg er begyndt på min lap:
På den ene side
og på den anden side
Jeg strikker snoninger. Det særlige ved denne snoning er at snoningen er ens på begge sider. Nu får vi se om jeg strikker flere lapper.

Jeg er at finde i hyggegruppen med strik. Kom og vær med. Mangler du hjælp til dit strikke- eller hækletøj kan du også få det.
Ses vi?

Ingen kommentarer: