mandag den 12. februar 2018

Hjemmestrikket strømper

Jeg holder af mine hjemmestrikkede strømper. Og der skal nye til. I begyndelsen af januar 2018 skrev jeg et indlæg om at jeg vil strikke mine næste strømper med magic loop. De er nu færdige

Jeg er blevet vild med at strikke med magic loop, i stedet for strømpepinde. Jeg har brugt en enkel hævemaske-teknik på skaftet og oven på foden.

Mønstret på sokkerne:
Pind 1 (forberedelsespind) sort: omgangen strikkes vrang
Pind 2 grå: * 1 vrangmaske, 1 maske strikkes ret i den maske, som ligger under masken på pinden *. Gentag fra * til * omgangen rundt.
Pind 3 grå: omgangen strikkes vrang
Pind 4 sort: * 1 maske strikkes ret i den maske, som ligger under masken på pinden, 1 vrangmaske *. Gentag fra * til * omgangen rundt.
Pind 5 sort: omgangen strikkes vrang
Gentag pind 2 til pind 5 gennem arbejdet.
Nærbillede af hævemaske-teknik

Ingen kommentarer: