tirsdag den 26. april 2016

Japan-uge på Skals

Søndag aften fik vi den første opgave. Vi skulle lave et tekrus i raku. Krusene er blevet brændt og klar til brug.


Den første workshop er netop blevet afsluttet efter 2 dage. Jeg har lavet beholdere med broderi.
En lille sag lavet af en lynlås på 22 cm - udenpå
Indeni. Broderiet er en gammel pude min mor har lavet. Jeg vil bruge den til mine nåle, knappenåle.
Jeg er begyndt på en lille taske til mit sytøj, strikketøj mm. Jeg har brugt stof, som var i min stofbunke derhjemme. De lilla prikker er spiralknuder. Mangler at sy en læderhank på.

I morgen står den på foredrag med Mette Holm, som bl.a. oversætter tekster fra japansk til dansk. Hun skal bl.a. fortælle om kulturen. Om eftermiddagen skal vi på udflugt til bl.a. en japansk have i Århus. Mere herom senere.

Ingen kommentarer: