onsdag den 27. april 2016

Japan-uge på Skals 2

I morges havde vi et foredrag  ved Mette Holm, som fortalte om den japansk kultur. Hun kom ind på historien og forskellen i den danske kultur og japanske. Meget spændende at høre.
Mette Holm - billedet er lån fra nettet
 Efter tidlig frokost kørte vi til Viborg for at se Animationsskolen i Viborg. Det var meget spændende at høre om og sikke et kreativt miljø. Der var nogle kurser jeg godt kunne have brugt, hvis uddannelsen havde været der, da jeg læste til håndarbejdslærer.

Efter besøget på Animationsskolen kørte vi til Den japanske Have ved Århus. Vi fik en lille rundvisning i regnvejr.
Glimt fra haven
Restauranten, hvor vi indtog vores eftermiddagskaffe med kage
Kirsebærtræerne blomstre
Muligvis en rododendron?????
I morgen venter nye udfordringer. Jeg skal lære at brodere sashiko. Det er en japansk form for broderi med ri-sting. Jeg glæder mig.


Ingen kommentarer: