fredag den 29. april 2016

Japan-uge på Skals 4

Jeg har haft svært ved at beslutte mig for et mønster til sashiko til mine puder til ekstra dynerne i sommerhuset. Jeg har holdt fast i min første ide, som var en Nautil, som jeg har skrevet om tidligere. Jeg har tegnet, fået prikket og begyndt at brodere.
Udsnit af mønstret, som er broderet.
Når betrækket er færdigbroderet skal det lige en tur i eddike, så forsvinder den blå farve. Jeg vender tilbage med resultatet, når jeg er færdig med at brodere og sy puderne.
Til aften har vi fået japansk mad. Desværre glemte jeg at tage billeder, men opskriften på åben sushi kommer her
Der var en, som spurgte efter opskriften og så kom en af de japanske piger med  opskrift og tegning. Det var forretten og lavet af dem.
Til hovedret fik vi ricetaffel. Der var noget for enhver smag. Senere på aftenen fik vi pandekager med rød bønnemos (sød), flødeskum og grøn te. Pigerne fortalte om den traditionelle teceremoni med bl.a. video. De japanske piger har gjort et stor stykke arbejde. De havde bl.a. i aftes stået i 5 timer for at bage pandekager til os. En stor tak til dem.
Kagepapir

Ingen kommentarer: