fredag den 8. marts 2013

Barselgave - sutteholder

Leo er blevet bedstefar for 3. gang. Jeg skulle finde på en lille ting i barselgave. Jeg har hæklet en sutteholder. Den er nem og hurtig at lave.
Fremgangsmåde:

Materialer:
Seleclips - fåes i Stof og Stil
Hæklenål nr. 3
Bomuldsrester, som passer til hæklenålen

Slå 7-8 masker op om clipsen.
Jeg har hæklet fastmasker til den er ca. 18 cm lang. Jeg har læst mig til, at sutteholderen ikke må være over 22 cm i længden. Vend med en luftmaske i hver række. Sidste række slutter jeg med at hækle 25-30 luftmasker. Jeg hæftede luftmaskerne fast med en fastmaske på den anden side, så luftmaskerne danner en løkke, som sutten kan sættes fast i.
Som I kan se på farven blev det en pige. Forældrene blev glade for den, da det var noget de manglede.

Ingen kommentarer: