tirsdag den 28. december 2010

Gamle strikkeprøver: 2 farvet patent

En dag i efteråret sad jeg og kiggede i mine strikkeprøver fra dengang jeg gik på håndarbejdsseminariet. Jeg fik lyst til at strikke den 2 farvet patent igen. Af garn har jeg brugt Drops Alpaca i 2 lilla farver. Den er bare så dejlig blød og lækker. Jeg har strikket et tørklæde.
Opskrift: Strik på rundpind eller strømpepinde. Strik en prøve får at se om farverne passer sammen.
Pind 1, farve a (forberedelsespind): 1 r, *1 r, 1 vr *, gentag fra *-* pinden ud.
Pind 1, farve b (start i samme side, som pind 1): 1 r, * ret i den underliggende maske, 1 vr *, gentag fra *-* pinden ud.
Pind 2a: 1 r, * 1 vr, ret i den underliggende maske *, gentag *-* pinden ud.
Pind 3b: 1 r, * vrang i den underliggende maske, 1 r *, gentag *-* pinden ud.
Pind 4a: 1 r, * 1r, vrang i den underliggende maske *, gentag *-* pinden ud.
Gentag de sidste 4 pinde.

I starten kræver det noget koncentration. Jeg kan ikke se en krimi samtidig med, at jeg strikker 2 farvet patent. Vær opmærksom på, at der skal strikkes 2 pinde for at få 1 pind.

Jeg håber, at du får lyst til at prøve at strikke dette mønster.
God fornøjelse.

PS. I Gavstrik nr. 4, 2010 s. 17 - det nr. der lige er kommet - er omtalt mine strikkede hylstre til glas.

Ingen kommentarer: