tirsdag den 18. maj 2010

Kalligrafi - Doverodde Book Arts Festival

I weekenden besøgte jeg Doverodder i Thy. Her var Book Arts Festival. Årets titel var "Bogen som kunst og kunsthåndværk". Der var en masse at se på og jeg fik også et par ideer.
Jeg deltog sidste år med at skrive kalligrafi for publikum. Jeg fik mange gode snakke. Til udstillingen sidste år var temaet "Ø".
Omkring påske fik jeg en henvedelse fra et firma, som gerne ville have skrivet kalligrafi i 3 bøger. Det var det danske bidrag til bøgerne, som blev udgivet i anledningen af deres 100 års jubilæum.
Jeg skriver gerne bestillingsopgaver med kalligrafi. Det kan f.eks. være bordkort, invitationer, kuverter, digte, gæstebøger, diplomer. Jeg underviser også i kalligrafi. Skriv til mig (striv@spejderskolen.dk), hvis du er interesseret i at få lavet en opgave eller i at få undervisning.

For et par år siden deltog jeg i en udstilling, som hed: "inspirationen kom...". Jeg skulle gå i gemmerne i Dansk Husflids museum. Jeg fandt undersiden af en stol, som var flette. Jeg lavede dette billede og det blev bagefter solgt til Dansk Husflid. Jeg har skrevet bogstaverne med kalligrafi - uncial. Stofstykkerne har været i en væske og da de var tørre strøg jeg amerikansk frysepapir på. Stofstykkerne (A4) lagde jeg i en blækprinter også blev bogstaverne overført til stof. Jeg har syet bogstaverne på filt. d,i,o og z er broderet og rundt om b og h (mine initialer) har jeg syet fransk knuder. Billedet blev efterfølgende solgt til Dansk Husflid.

De bedste hilsner fra en solrig dag på Midtfyn, Birgitte

Ingen kommentarer: