fredag den 12. februar 2010

Flagspætte, puder til stuen

I dag sad der 2 flagspætter på vores tørrestativ. Et flot syn, men desværre lykkedes det ikke at fotografere dem. Flagspætten er meget sky og flyver ved den mindste bevægelse og kommer ikke tilbage når der er ro. For så kunne jeg bare stille mig derud og vente på at den kom tilbage.
Nu er det stuens tur til at få nogle nye puder.
Endnu engang har jeg klippet i et uldbroderi og sat det på et stykke stof. Jeg har brugt sølvkantbånd, som ramme.










Så nu er jeg den lykkelige ejer af "Rådyrerne (kronhjort) ved skovsøen" -  et broderet uldstykke/billed fra mine bedsteforældres tid.













Jeg har også syet et par puder til mit arbejdsværelse. Jeg blev inspirreret til dem på en tur til Flensborg. En gammel trøje er filtet i vaskemaskinen. Filtringe er syet på på maskine.

Jeg er igang med at afprøve forskellige muligheder med at overføre papirmotiver til stof. Jeg skal bruge det i min undervisning på linjen "kunst og design". Jeg vender tilbage med de forskillige løsninger.

Ingen kommentarer: