lørdag den 13. juli 2024

Mit sommerstrik

 Jeg er gået i gang med at strikke en sommerbluse fra denne bog


og det er denne bluse

Jeg har haft lidt udfordringer med min strikkefasthed, da bogen siger at jeg skal bruge 2 tråde af BC garns Allino (50% hør og 50% bomuld) på pinde nr. 6. Jeg kunne ikke ramme strikkefastheden og jeg synes at blusen virkede meget tung. Kanterne rullede selvom jeg gjorde som beskrevet.


Så der var ikke andet at gøre end at trevle op og starte på ny. Jeg har derfor lavet opskriften om, så den passer til pinde nr. 3½ med 1 tråd, som er anbefalingen på bandarolen til garnet. Blusen strikkes oppefra og ned med skrå skuldersøm.

I bogen ser det ud til at blusen er mere luftig, men jeg tør ikke gå 1 nummer op i pinde, da jeg er bange for at blusen vil "vokse" pga. garnet (hør/bomuld).
Jeg har prøvet blusen og det ser ud til at den passer nu.

Ingen kommentarer: