tirsdag den 26. december 2023

Red garnresterne

 Må jeg byde på et bolche!


Jeg har strikket en skålfuld bolcher, som står og pynter.

Fact

Materialer: En masse garnrester, som passer til pinde nr. 3

Jeg slog 3 masker op og strikkede 1. pind ret. 

For at jeg kan huske at jeg skal tage ud, tager jeg altid 1 maske ud i begyndelsen af hver pind - tage lænken mellem 1. og 2. maske op og strik den drejet ret.

Ta' ud til der er 29 masker = 7 striber (hver stribe er på 4 pinde). På alle pindene strikker jeg første maske ret med begge farver.


På næste pind tager jeg 1 maske ind ved at strikke 2 masker sammen i begyndelsen af hver pind til der er 3 masker tilbage. Strik 1 pind ret og luk af.


Hæft enderne. Sy sammen til et rør. Sno en tråd om enden ca. 2 cm inde, så røret bliver lukket, og bind et råbåndsknob. Put fyld i og sno en tråd om enden ca. 2 cm inde, så røret bliver lukket, og bind et råbåndsknob.

Ingen kommentarer: