tirsdag den 7. marts 2023

Bæredygtigt genbrug: en patchworktaske

 Min gamle fløjlskjole kan ikke mere. Af den har jeg syet en ensfarvet taske i patchwork.



Jeg har klippet 22 firkanter på 12 x 12 cm og syet dem sammen til 2 firkanter. Da jeg syede firkanterne sammen tog jeg ikke hensyn til retningen på fløjl. "Striberne" på fløjlen går både vandret og lodret. Det giver en god effekt. 
For et stykke tid siden havde jeg syet 2 firkanter med korssting. De er syet med i de 2 store firkanter - se dem her
Jeg har monteret tasken med en ovalbund i skind, foer med 2 lommer og lynlås, så tasken kan lukkes. Hankene er også i skind. 
Jeg havde både lynlås og foer på lager. Der er gået hel sport i at få brugt, det jeg har😂.



Det er en fornøjelse at sy med min nye symaskine og den springer ingen sting over, når den skal sy over tykke sømme. Jeg er meget glad for min symaskine😃.

Ingen kommentarer: