torsdag den 19. januar 2023

Inspiration til strik

 I efteråret købte jeg denne bog

og synes den er inspirerende og fyldt med mange dejlige farver og gode ideer. Jeg faldt for en enkelt strikket bluse, som er strikket fra ærme til ærme.

Jeg har strikket min egen variation hvor jeg selv har udregnet mønsteret. Jeg har strikket blusen noget længere og i A-facon. A-faconen på kroppen har jeg lavet vha. vendemasker.

Udregning af bluse


Garnet er fra Garnudsalg og var et særtilbud. Det hedder Alpaca soft Tweed og kan nok ikke fås mere. Jeg har strikket på pinde nr. 5½ med strikkefasthed på16 masker og 22 pinde på 10 cm. Kanterne har jeg strikket på pinde nr. 4½.

Jeg er vild med de farvede nisterne i garnet.


Jeg har nu haft trøjen på nogle gange og den lever op til mine forventninger. Elsker at have den på og den er dejlig varm.

Ingen kommentarer: