onsdag den 28. juli 2021

Min strikkeverden - sjal

Jeg har længe gået og tænkt på at jeg gerne ville strikke et sjal i en halvcirkel. Jeg har fundet en masse rester af Alpakka-uld i mine gemmer. Jeg vil så gerne bruge af det jeg har liggende.



Opskrift
Jeg har spekuleret som en gal på hvordan jeg skulle gøre. Kom frem til at jeg lavede en opskrift a la en bluse med rundt bærestykke. Jeg strikker ret og er startet i nakken. Måske kommer der en opskrift når jeg er færdig. Indtil videre går det efter planen. Det ligger pænt og glat.


Stribefordeling
Jeg elsker jo striber og farver. Jeg ville ikke lave striberne tilfældig, men mere planlagt. Jeg er begyndt på en vikleprøve med stribefordelingen, som bliver større efterhånden, som arbejdet skrider frem. Jeg bliver nød til at se om jeg har garn nok.

Måske bliver det mit #drømmesjal? Nu får vi se når jeg får det strikket færdig.







 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Det er virkelig flot. Jeg glæder mig til at se det når det er færdigt