lørdag den 17. juli 2021

Kreativ sommerhøjskole

Jeg har været en uge på Rødding Højskole for at blive lidt klogere på dobbeltvævning. Dobbeltvævning er hvor 2 lag stof bytter plads så der f. eks. kan komme fyld imellem lagene i væven. 6 væve blev sat op med hver sin prøve. 


Interaktion 2x lærred

Prøven er blevet efterhandlet - filtet

Ikatvævning som dobbeltvæv

Prøve vævet med krympegarn - på væven

Efterbehandlet med varme fra strygejernet - forsiden
bagsiden

Plissé. Svært at se, men der er 3 lommer.

Prøvevæv med variation

Deflected dobbelt væv

Jeg havde en god, dejlig uge, men der var travlt med at væve. Til hver prøvevævning havde vi 2 timer. Desværre måtte jeg flere gange reparere slidte og knækkede tråde, så tiden var knap. Jeg brugte pauserne for at nå at væve mine 30 cm.

Ingen kommentarer: