onsdag den 26. august 2020

Efterårets kurser 2020

 Jeg er uddannet håndarbejdslærer fra en af Danmarks mest kendte tekstilskoler "Skals design- og håndarbejdsskole. Eksperimenterende tekstilarbejde er en af mine passioner. Jeg holder mig opdateret og udvikler min kunnen indenfor strik, hækling, broderi, kalligrafi.  Med 26 års efterskoleliv med mange håndarbejdstimer og 5 års erfaring fra aftenskolen har det givet mig et indblik i læring, design og arbejdsmetoder. Energi og den mindfulde atmosfære, der opstår når jeg deler ud af tips, tricks og entusiasme omkring tekstilhåndværk er grunden til at jeg laver mine workshop/kurser.

Aktuelle kurser:

Design dit eget grundmønster i strik – lige tilsat ærme
Der undervises i det grundlæggende i at beregne en bluse med lige tilsatte ærmer. Designet tager udgangpunkt i dine egne kropsmål og dit yndlingsgarn. Vi snakker om strikkefasthed og dens betydning.
Kompendium kan købes.
Medbring A4 blankt hvidt papir, tape, blyant, viskelæder, saks, linial, vinkeltrekant, lommeregner, målebånd, en strikkeprøve på 15 x 15 cm og evt. din yndlingsbluse, som vi skal bruge til at måle på.

Design dit eget grundmønster i strik - raglan - rundt bærestykker
Der undervises i at beregne en bluse med raglan eller rundt bærestykke efter dine egne mål og yndlingsgarn. Vi snakker om strikkefasthed og dens betydning.
Kompendium kan købes.
Medbring A4 blankt hvidt papir, tape, blyant, viskelæder, saks, linial, vinkeltrekant, lommeregner, målebånd, en strikkeprøve på 15 x 15 cm og evt. din yndlingsbluse, som vi skal bruge til at måle på.

Design dit eget unikke sjal i strik

Sjaler er et skønt og overkommeligt projekt. Piger i alle aldre elsker et sjal og man kan aldrig få sjaler nok. Jeg viser forskellige prøver med udtagninger, som egner sig til sjaler. Vi snakker om mønster og teknikker. Kurset ligger op til at der bliver begyndt på et sjal, som du kan strikke færdig derhjemme.

Medbring forskellige garner, både glatte og lodne, evt. følgetråd, forskellige størrelser af strikkepinde, saks, stoppenål uden spids.

Kalligrafi

”Hvorfor det, jeg kan jo bare finde en skrift på computeren” – rigtig nok – MEN: Et lykønskningskort, invitation og bordkort føles mere personligt, når det er skrevet i hånden! Et kærestebrev er naturligvis skrevet i hånden! Vi vil på holdet skrive smukke bogstaver med bredpen.
Kompendium og materialer kan købes.

Jeg håber vi ses😃

Ingen kommentarer: