lørdag den 31. marts 2018

God påske

Lysestagen er blevet påskepyntet.


Jeg har hæklet 2 kyllinger
Jeg har hæklet en rektagel i fastmasker. Hæklet den sammen rundt i kanten med fastmasker. Fyldt den med vat og hæklet den sidste side sammen som hold-kæft-bolche. Kammen og næbbet er hæklet med musetakker og øjet er en fransk knude.

Æggene er i papir jeg har lamineret og hæklet kanter.
Jeg har lavet huller hele vejen rundt. Hæklet 1 fastmaske i hullet og 2 luftmasker mellem hullerne. I næste omgang i ægget til venstre er der hæklet musetakker (3 luftmasker, 1 kædemaske i den bagerste løkke på den 3. luftmaske fra nålen, spring 1 maske over, 1 kædemaske i næste maske) og ægget til højre har jeg hæklet muslinger med *1 fastmaske, spring 2 masker over, 3 stangmasker i næste maske, spring 2 masker over*. Gentag fra * til * hele vejen rundt om ægget.

Ingen kommentarer: