torsdag den 21. december 2017

Julekort inspiration

Jeg har strikket et banner til årets julebrev.

Jeg har brugt ca. 40 g ren uld, Karisma fra Drops og strikkede på pinde 4½. Jeg har først strikket et stykke rødt stykke stof. Jeg slog 100 masker op. Så strikkede jeg 10 pinde med perlestrik med 1 ret og 1 vrang. Derefter strikkede jeg 6 masker perlestrik, 88 masker glat og sluttede pinden med 6 masker perlestrik. Jeg strikkede 14 pinde. Jeg sluttede med 10 pinde perlestrik. Luk af og hæft enderne.

Stykket blev vasket og lagt til tørre. God jul blev broderet med korssting med en tynd uld garn og en nål uden spids.

Juletræerne er også strikket. Her har jeg brugt ca. 10 g uldgarn fra garnkurven og en sølvtråd og strikkepind nr. 4½.. Jeg slå 3 masker op og strikkede 4 pinde ret. Ta' 1 maske ud i hver side. Fortsæt med at tage ud på hver 5. pind til der er 15 masker. Strik 4 pinde ret. Luk af. Hæft enderne.

Ingen kommentarer: