søndag den 5. februar 2017

Barndommens minder

Forleden aften fandt jeg en opskrift i min samling. Den stammer fra min skoletid, hvor husgerning var et af mine favoritfag. Opskriften er tilbage fra 1976-77 og den er spritduplikeret. Læreren hed Larsen og havde flere kælenavne: Stanglarsen -hun var meget høj af en kvinde at være; spytlarsen - hun spyttede, når hun snakkede.
Vi havde dyrelever i fryseren, som vi skulle have brugt.

Leverspaghetti - opdateret
250 lever
1 pk spaghetti
margarine
2 løg
100 g bacon
100 g reven ost
1 dåse flåede tomater

Leveren lægges i vand i ca. ½ time. Imens gøres løgene i stand, skæres i tynde skiver og brunes. Bacon skæres i terninger og ristes på panden. Leveren skære i skiver og ristes på panden. Spaghettien sættes over i 2 l kogende vand tilsat 1 tsk salt - den koges i 10 minutter uden låg. Kog panden af med de flåede tomater. Smag til med salt og peber.
Tingene holdes varme hver for sig; osten rives. Ved serveringen lægges spaghetti midt på fadet. Kom tomatsovsen på. De andre ting lægges i bunker på hver sin side. Osten serves i en skål.

Velbekomme.

Smagen levede op til mine forventninger og som jeg kunne huske den.

Ingen kommentarer: