tirsdag den 15. september 2015

Glimt fra håndarbejdsværksted...

hos Midtfyns Husflid. Vi var mødt 8 hækleglade kvinder op. I aftes lærte vi at hækle vaffelhækling. Vaffelhækling var noget af det første jeg lærte at hækle af en af min farmors mange søstre. Jeg kan stadig huske mine blå og orange grydelapper. De var gode.
Vælg garn, som er lidt tykt. Prøven er hæklet med Karisma fra Drops med nål nr. 4.
Jeg prøver at komme med en fremgangsmåde:
Slå 40 luftmasker op, vend.
1. omgang: Begynd i den 3. luftmaske fra nålen og  hækl 38 stangmasker. Vend.
2. omgang: 2 luftmasker, 1 stangmaske *2 stangmasker (hæklenålen skal stikkes bag om stangmasken i rækken under), 2 stangmasker*. Gentag fra * til * rækken ud.
Gentag 2. omgang hele arbejdet igennem. Vær opmærksom på om stangmaskerne ligger bag eller i front.
Hæklenålen er stikket bag om stangmasken i rækken under
Jeg glemte at skrive at det var min svigermor som underviste. Se mere på Midtfyns Husflid. Håber vi ses!

Ingen kommentarer: