onsdag den 23. januar 2013

Få varmen med et strikket..

halsrør. Jeg har designet og strikket et halsrør i uld i diagonal rib. Jeg har valgt at strikke det i Lima (farve nr. 3810) fra Hjertegarn. På banderolen står der at det ikke stikker og kradser. Jeg har brugt det i nogle dage og det passer.
Fremgangsmåde:
Materialer: 3 nøgler Lima fra Hjertegarn
Pinde: rundpind nr. 5
Strikkefasthed: 20 masker på 10 cm
Slå 144 m op.
1 omg.: ret - pas på ikke at sno rundpinden.
2 omg.: * 2 ret, 2 vrang *, gentag fra * til * omgangen ud.
3 omg.: som omg. 2.
4 omg.: * 1 ret, 2 vrang, 1 ret *,  gentag fra * til * omgangen ud.
5. omg.: som omg. 4.
6 omg.: * 2 vrang, 2 ret *,  gentag fra * til * omgangen ud.
7 omg.: som omg. 6.
8 omg.: 1 vrang, 2 ret, 1 vrang,  gentag fra * til * omgangen ud.
9 omg.: som omg. 8.
Gentag fra 2 omg. til 9 omg. til arbejdet måler ca. 32 cm (jeg har strikket de 3 nøgler op)

TIPS: Sæt en markeringstråd ind i strikketøjet ved omgangen begyndelse.

Jeg er meget glad for simpel strikkemønster og gerne med ret og vrang masker. Er fri for en hjælpepind, som ved snoning.

Ingen kommentarer: