fredag den 28. december 2012

Brug dine garnrester

Jeg bruger normalt store tasker og kan som regel ikke finde det som jeg skal bruge f.eks, nøgler, kuglepen, USB-stik.
Jeg har kigget i mine garnrester og fundet en rest tvinni fra Marianne Isager og en hør 16/2 (fra da jeg vævede en del).
Jeg har strikket et pung i vævestrik og monteret det som de rød-hvide-stribet bolcher.
Materialer:
Mål: 24 x 18 cm.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 30 m og 24 p.
Pinde nr. 4½
Garn: 1 tr. tvinni, 1 tr hør
Lynlås: 18 cm
Mønster: lige maskeantal
1. pind: (vrang) 1 vr,  tag 1 m løs af med garnet bag arb. Genatg p. ud.
2. pind: (retten) 1 r, tag 1 m løs af med garnet foran arb. Gentag p. ud.
Gentag disse 2 pinde - alle trådene fra m, der bliver taget løs af, skal ligge på retten af arbejdet. OBS: Pas på ikke at stramme garnet for meget, når der bliver taget løs af.

Fremgangsmåde: Slå 72 m op. Strik mønsteret til arbejdet måler 19 cm. Luk af. Pas på ikke at lukke for løs af. Pres evt. arbejdet.
Sy lynlåsen i med stikkesting langs med siderne. Sy opslagskanten sammen med madrassting. Sy aflukningskanten sammen med madrassting. Sørg for at den spidse end er der hvor lynlåsen skal lukkes op og flad i den anden ende - se billed.
Nærbilled af vævestrik
Lad dankortet holde fri og brug af dine garnrester. God strikkelyst.

PS. Jeg har lige haft besøg af flagspætten i foderkuglen. Desværre fløj den, da jeg gjorde klar til at tage et billede - indefra køkkenet.

Ingen kommentarer: