mandag den 23. januar 2012

Mit strikkegrej

Når jeg strikker har jeg brug for forskellige redskaber. Jeg bruger:
Jeg har mange forskellige strikkepinde i forskellige tykkelser. Jeg bruger selvfølgelig også strømpe- og rundpinde.








Garnholder bruger jeg når garnet skal holdes, når det vindes op. Bliver brugt når garnet er købt i fed. En stoleryg kan også bruges.








Krydsnøgleapparat. Det bruges til at vinde garn med. Jeg bruger også krydsnøgleapparatet, hvis jeg skal trævle strikketøjet op.










Garnnøgleholder. Garnet løber ikke rundt i hele stuen, hvis det er vundet i hånden.







Maskeholderen bruger jeg til at holde maskerne, som skal bruges senere f.eks. halsudskæring.
Snoningspinden er en pind, som er fremstillet til at holde på maskerne når der laves snoninger. En strømpepind kan bruges, men det går som en leg med snoningspinden.
Hæklenål er praktisk, hvis der er tabt en maske.




Jeg har samlet mit strikkegrej i en lille plastikkasse. I kassen er der markeringsringe, målebånd, saks og stramajsnåle uden spids til sammensyning. Der mangler sikkerhedsnåle, som jeg bruger, når jeg skal prøve tøjet.





Markeringsringe i funktion.








Pindemåler. Den bruges til at måle pindestørrelsen med. Jeg bruger den mest til strømpe- og rundpinde.







God fornøjelsen med strikningen.

Ingen kommentarer: