tirsdag den 5. april 2011

Find ord, perler på hovedtelefon

Som barn havde jeg meget fornøjelse af at finde ord. Det går ud på at finde nogle bestemte ord i et firkantet felt med en masse bogstaver. Mange gange så det ret håbløs ud, men som regel lykkes det at finde ordene.
Den puslen med ord er min inspiration til dette broderi. Jeg har brugt håndværks- og håndarbejdsord, som kendetegner hvad jeg kan lave.
Jeg har tegnet bogstaverne op med forsvinding-tusch (forsvinder i vand) og skrædderkridt. Broderet bogstaverne med bagsting og firkanterne med fladsyning.


Et eller andet sted på nettet har jeg set et billede med perler på hovedtelefoner. Jeg har forsøgt at gøre kunsten efter. Alle rørperlerne er klippet op og bagefter sat på ledningen. De grønne var lidt hårde at klippe op, men jeg har lavet dette kunstværk på ½ time. Pigerne på skolen synes det var en sjov ide og så kan hovedtelefonerne kendes fra hinanden.

Ingen kommentarer: