tirsdag den 29. december 2009

Gode grunde til at arbejde med re-design

Jeg vil gerne strikke, skrive kalligrafi, brodere mm. Det er en lang proces at lave disse ting. Så en gang imellem vil jeg gerne have et hurtigt resultat.
Re-design er for mig:
  • god økonomi (jeg får brugt, hvad jeg har i mine gemmer)
  • bæredygtighed
  • materialet forærer mig noget i forhold til form, flade, farve og funktion
  • materialerne er ofte forvasket, så jeg behøver ikke at tage hensyn til farveafsmitning og krymp

En gammel taske, hvor jeg har broderet en rødt stykke vadmel fast med frie sting (speckling. mille fleur, franske knuder, vævet edderkop, frie korssting). Er der foer i tasken, pil det op først og sy det sammen, når du er færdig med at brodere.









Min ynglingsmohair-bluse er blevet til en taske. Hankene er cykelslanger, som jeg har syet på i hånden. Jeg har lukket tasken med en lynlås.

Ingen kommentarer: