fredag den 27. august 2021

Bogstavsbroderi

Jeg er startet på at brodere bogstaver. Jeg elsker jo bogstaver i alle former. Bogstaverne er designet af Broderist, Trine Runge Jessen.


Tips til opbevaring af broderigarn.

1. Jeg laver et stykke pap med huller.

2. Vikler garnet rundt om en A4-mappe.

3. Klipper garnet over i den ende jeg startede. Folder det på midten og putter det i et hul.

4. Laver et slyngestik (bindes ved at slå en løkke om et hul og putter enderne ind gennem løkken) .


5. Skriv nummer på farven.

6. Når jeg skal bruge en farve, trækker jeg en hel tråd ud og garnet filter ikke. Amagergarnet består af 6 tråde.


TIPS:
Lav hjælpelinjer med vandopløselig tusch og bliv fri for at tælle - næsten.


Det færdige broderi efter skylning i vand og presset fra vrangen.



Ingen kommentarer: