mandag den 16. august 2021

Billedvævning

Jeg har fået en broderi-træramme  af min kusine. Den har jeg nu brugt som en rund ramme til billedvævning.



Til trenden har jeg brugt en tynd stærk knyttegarn (trendgarn). Trenden er kørt på med øjemål. Skal jeg væve rundt en anden gang skal trenden ikke være så tæt, som jeg gjorde.


Jeg har inddelt cirklen i lagkagestykker og vævet over 2 trendtråde og under 2 trendtråde. Nogle steder har jeg lavet løkker. Garnet jeg har brugt til at væve med er rester fra mit hyggetæppe. Garnet er dejligt tyk, så det bliver til noget med vævningen.



Midten er blevet for tæt og jeg kan ikke væve i den. 


Derfor har jeg syet franske knuder for at dække midten.


Det færdige resultat på væggen



Skal du med på et billedvævningskursus? Jeg holder kursus hos AOF, Svendborg. Se her og her

Jeg kommer gerne ud til en venindeaften eller som et kreativt indslag til en firmakomsammen. Workshoppens varighed: 3 timer. I sørger for lokale (også privat), tilmeldinger, kaffe og kage :-). Deltagerantal: 6-8 personer. Jeg medbringer gerne materialer, hvis I ikke selv har. Kontakt mig på frkpink4@gmail.com.


Ingen kommentarer: