tirsdag den 18. maj 2021

Havedagbog 2021

Lige nu er det overskyede og blæsevejr, men det holder tørt. Godt jeg har min pavillon. Jeg elsker at sidde derude, dog mest om eftermiddagen. Jeg hører på fuglesang og ser på fuglene. Der er vipstjert, skovspurve, blåmejser, musvitter, halemejser og en engang i mellem kommer flagspætten. 


Min Pavillon
Pavillonen byggede vi i 2003. Den er 7-kantet og fra Juliane. Størrelsen er 9,8 ㎡. Der er lagt et trægulv. Jeg bruger bomuldsgardiner fra Jysk, som skyggegardiner. De bliver vasket en gang imellem og jeg tager dem ned om vinteren. Gardinerne er sat på en wire med rustfri klemmer. Wire og klemmer er købt i Ikea for mange år siden.


Lyskæden er fra Ikea og på solceller.

Grønsagerne
Jeg har plantet tomater - dansk Export  i kapilærkasser. Sidste år investerede jeg i sorte plastik kapilærkasser. Jeg er glad for mine og synes de er pænere end flamingokasserne. Lignede kan købes hos Bilka. Der siges, at tomater kan plantet ud til mors dag og agurker til fars dag. Så jeg venter med agurkerne lidt endnu.

Jeg har sået tagets og solsikker. De er blevet priklet og venter på at komme ud i havens bede.


Der er også plantet chili og peberfrugter i selvvandingspotter. Potterne er i tidernes morgen købt i Ikea.


Stemningsbilleder






Senere i dag vil jeg nyde freden med en kop kaffe og mit strikketøj. 

Havens guld
Kartoflerne har stået i pavillonen indtil i går, hvor de blev plantet ud. I næste uge kan vi tage nye hjemmedyrket kartofler.

Jeg har også høstet asparges - lækkert.


Ingen kommentarer: