søndag den 9. juli 2017

50 års jubilæum

I torsdags da jeg underviste i strik for børn, blev jeg spurgt: "hvor mange år har du strikket?". Det gik op for mig at jeg har strikket og hæklet i 50 år. Jeg lærte begge dele af min mormor. Når hun ikke var i nærheden kunne min mor heldigvis træde til. Jeg har jo fundet ud af at jeg trives godt, når jeg ofte - helst dagligt - kan have et håndarbejde i hånden.
I anledningen af mit jubliæm får I en opskrift på en hæklet nøglering med broderet tekst.
På den ene side
og på den anden side
Materialer: rester i bomuldsgarn, som passer til hæklenål nr. 3, nøglering. Til broderiet er brugt bomuldsgarn, 1 kanvasnål uden spids.
Slå 60 masker op med fastmaskeopslag. Hækl 10 rækker med fastmasker. Klip IKKE tråden.

Brodere navnet med korssting - sommerhus. Start i 2. række og 3 fastmasker inde.

Fold båndet på midten og hækl 9 fastmasker igennem begge lag på den korte led. Vend med 1 luftmaske, 3 kædemasker, 3 fastmasker, som hækles omkring nøgleringen. Klip tråden. Hækl båndet sammen på den lange side med fastmasker i begge sider. Hæft enderne.

Jeg har tegnet et enkelt alfabet til korssting, så der kan broderes en anden tekst.


Ingen kommentarer: