fredag den 8. januar 2016

Genbrug af optrevlet garn

I slutningen af 80'erne strikkede jeg en bluse i bomuldsgarn. Dengang synes jeg den var så flooooot og kunne ikke leve uden den.
Drops model
Jeg blev aldrig rigtig glad for den. Den har ligget i skabet og er blevet vasket flere gange uden at den har været brugt. Nu er det slut. Jeg har trevlet den op.
Bruger mit spoleapparat til at lave nøglerne. Nemt.
Garnet er nu klar til at blive dampet.
Her bruger jeg min el-kedel, men en gryde med dampindsats kan også bruges. Gryden har den fordel at flere nøgler kan dampet på samme tid. Jeg damper et par minutter.
Nu er garnet glat og klar til at blive brugt til at strikke og hækle med. Jeg skal i gang med grydelapper, som jeg mangler meget. Jeg damper både bomulds- og uldgarn.

Ingen kommentarer: