søndag den 3. marts 2024

Mit garn - mit design

Jeg læser jævnligt Hendes Verden og der er mange strikkeopskrifter til inspiration. Jeg faldt over en oversize T-shirt (Hendes Verden nr.5/2024), som kan bruges som sommerbluse. Garnet, der skal bruges havde jeg ikke lige på lager og jeg ville ikke købe det.

Men jeg havde noget Super Kid Silk fra Mayflower, som jeg gerne ville bruge.

Som det første tegnede jeg en skitse på hvordan jeg gerne vil have blusen skal se ud.


Jeg elsker strikkeprøver. Jeg tester garnet, mønster, strikkepinde, kanter mm. Strikkeprøver spare mig for mange optrevlinger. Strikkeprøven viser at jeg strikker 22 masker på 10 cm med 1 tråd Super Kid Silk på pinde nr. 5. Ribben vil jeg strikke i Modalin fra Garnudsalg, men det var ikke lige sagen. Den ide blev droppet.

Jeg har nu lavet en tegning med mine mål og udregninger.


Nu skal jeg i gang med at strikke. Har du selv lyst til at lave dit eget mønster holder jeg kursus lørdag  d. 9 marts 2024 hos AOF, Svendborg.


Ingen kommentarer: